Ved hjelp av Sirvoys channel manager kan du koble deg til Agoda for å importere bookinger og automatisk oppdatere romtilgjengelighet og priser.
Før du setter i gang:
Opprett en Agoda-konto og velg Sirvoy som channel manager.
- I Agoda går du til Eiendom -> Innstillinger for eiendom.
- Gå til Property information -> Optional settings under property settings, og kryss av boksen «Enable channel manager mode».
- Velg «Sirvoy» i rullegardinlisten.
- Klikk på «Lagre».
Alternativt kan du kontakte din Agoda account manager for å velge Sirvoy som din channel manager.
Koble sammen dine kontoer hos Sirvoy og Agoda:
- Gå til Innstillinger -> Salgskanaler -> Agoda i Sirvoy
- Skriv inn din Agoda hotell-ID og klikk på «Lagre»
- Tilordne standardratene (master rates) for dine Agoda-romtyper til de tilsvarende romtypene i Sirvoy og kontroller at alle restriksjoner er korrekte.
- Importer alle aktuelle bookinger fra Agoda til Sirvoy. (Vi kan guide deg gjennom dette, så kontakt oss gjerne om du behøver hjelp.)
- Ta kontakt med vår kundesupport for å aktivere tilkoblingen.
Din konto i Sirvoy og i Agoda er nå koblet sammen!
Fra nå av vil Sirvoy styre priser, tilgjengelighet og restriksjoner (med noen viktige unntak) for dine annonser på Agoda. Derfor er det viktig at alle fremtidige oppdateringer av disse funksjonene gjøres i Sirvoy siden de uansett vil overstyre tilsvarende innstillinger på Agoda. Endringer gjort i Sirvoy vil være synlige på Agoda i løpet av noen minutter.
En liten ting til:
- Nå når kontoene dine er koblet sammen, lagres betalingsopplysningene annerledes.
- Agoda vil ikke lenger vise betalingsopplysninger fra gjestene.
- Om du aktiverer «Sirvoy Vault»-funksjonen, vil den lagre betalingsinformasjonen, men du vil ikke kunne belaste gjestene kun ved hjelp av denne.
- Stripe derimot, er vår anbefalte betalingsløsning, og ved hjelp av denne kan både betalingsinformasjon lagres og gjester kan bli belastet direkte ved hjelp av Stripe fra Sirvoy.
- Du behøver andre innstillinger for ekstrasenger for Agoda-tilkoblingen sammenlignet med andre salgskanaler, så det kan være lurt å opprette alias for romtypene dine kun for Agoda.
- For eksempel bør en romtype med «2+1 ekstrasenger» i Agoda tilordnes en romtype i Sirvoy med 2 «Antall gjester» og 3 «Maks. antall gjester (inkl. ekstra senger)».
- Agoda begrenser den maksimale lengden på oppholdet til 99 dager, uavhengig av innstillingene i Sirvoy.
- For romtyper som bruker en variabel prissetting, sendes kun priser til Agoda for 1, 2 og maks antall gjester.
I sjeldne tilfeller kan bookinger mottatt fra salgskanaler fordeles på forskjellige rom.