Ved hjelp av Sirvoys channel manager kan du koble deg til Booking.com for å importere bookinger og automatisk oppdatere romtilgjengelighet og priser.

Tips: Supportteamet vårt kan hjelpe deg med å sette det opp. Ta kontakt med oss gjennom chatten eller avtal en gratis videokonferanse.

Før du begynner:

  • Opprett en konto hos Booking.com.
  • På Booking.com, endre inaktive romtyper til aktive på alle gjeldende bookinger, slik at de importeres riktig inn i Sirvoy.
  • Velg tilgjengelighet og restriksjoner for dine roomtyper i Sirvoy slik du ønsker det.
  • Husk at Sirvoy vil importere eksisterende bookinger fra Booking.com, så du slipper å gjøre dette manuelt.

VIKTIG: Unngå å endre innstillinger for roomtyper på Booking.com under tilkoblingsprosessen.

Koble sammen dine kontoer hos Sirvoy og Booking.com:

  1. Logg på din Booking.com-konto. 
  2. Gå til Konto -> Leverandør av direkteforbindelse og klikk «Søk».
  3. Finn og velg Sirvoy i søkefeltet (partner ID 289). 
  4. Se gjennom de tilgjengelige tilkoblingstypene og klikk på «Koble til». 
  5. I Sirvoy går du til Innstillinger -> Salgskanaler -> Booking.com og klikker på «Rediger». 
  6. Koble dine romtyper på Booking.com til de tilsvarende i Sirvoy for å fullføre forbindelsen.
  7. Vårt supportteam vil se over koblingen av roomtypene, og en bekreftelses-e-post vil varsle deg når koblingen er aktiv.

Din konto i Sirvoy og Booking.com er nå koblet sammen! 

Kontroller følgende: 

Fra nå av vil Sirvoy styre priser, tilgjengelighet og restriksjoner (med noen unntak) for din konto hos Booking.com. Derfor er det viktig at alle fremtidige oppdateringer av disse funksjonene gjøres i Sirvoy siden de uansett vil overstyre disse innstillingene i Booking.com. 

Endringer gjort i Sirvoy vil være synlige på Booking.com i løpet av noen få minutter. 

Før du er klar:

Nå som kontoene dine er koblet sammen, lagres betalingsopplysningene annerledes.

  • Booking.com vil ikke lenger vise betalingsopplysninger fra gjestene.
  • Om du aktiverer «Sirvoy Vault»-funksjonen, vil den lagre betalingsinformasjonen, men du vil ikke kunne belaste kundene kun ved hjelp av denne.
  • Stripe derimot, er vår anbefalte betalingsløsning og ved hjelp av denne kan både betalingsinformasjon lagres, og kunder kan bli belastet direkte ved hjelp av Stripe fra Sirvoy.

Merk: Selv om overbookinger sjeldent skjer, må de likevel løses raskt.

Merk: I sjeldne tilfeller kan bookinger mottatt fra salgskanaler fordeles på forskjellige rom.

Det ovenstående er også forklart i denne videoen (på engelsk):