Ved hjelp av Sirvoys channel manager kan du koble deg til Booking.com for å importere bookinger og automatisk oppdatere romtilgjengelighet og priser.
Før du begynner:
- Opprett en konto hos Booking.com.
- På Booking.com, endre inaktive romtyper til aktive på alle gjeldende bookinger, slik at de importeres riktig inn i Sirvoy.
- Velg tilgjengelighet og restriksjoner for dine roomtyper i Sirvoy slik du ønsker det.
- Husk at Sirvoy vil importere eksisterende bookinger fra Booking.com, så du slipper å gjøre dette manuelt.
Koble sammen dine kontoer hos Sirvoy og Booking.com:
- Logg på din Booking.com-konto.
- Gå til Konto -> Leverandør av direkteforbindelse og klikk «Søk».
- Finn og velg Sirvoy i søkefeltet (partner ID 289).
- Kryss av i boksen «Extranet-tilgang». Dette er viktig for oss for å kunne hjelpe deg med å rette feil på Booking.com.
- I Sirvoy går du til Innstillinger -> Salgskanaler -> Booking.com og klikker på «Koble till».
- Koble dine romtyper på Booking.com til de tilsvarende i Sirvoy for å fullføre forbindelsen.
- Vårt supportteam vil se over koblingen av roomtypene, og en bekreftelses-e-post vil varsle deg når koblingen er aktiv.
Din konto i Sirvoy og Booking.com er nå koblet sammen!
Kontroller følgende:
- Tilgjengelighet og priser har blitt synkronisert riktig opp mot Booking.com.
- At dine priser vises korrekt på Booking.com.
- «Maksimalt antall voksne» for hver romtype på Booking.com samsvarer med «Maks. antall gjester (inkl. ekstrasenger)» på den tilkoblete romtypen i Sirvoy.
- Du har ekskludert Booking.coms ekstrasenger/barn fra Sirvoys «Maks. antall gjester (inkl. ekstrasenger).» Prisen for ekstrasenger og barn vil fortsatt kontrolleres direkte på Booking.com og ikke fra Sirvoy.
- For 3 voksne + 2 ekstrasenger på Booking.com må «Maks. antall gjester (inkl. ekstrasenger)» i Sirvoy være 3, og ikke 5.
- For 2 voksne + 2 barn på Booking.com må «Maks. antall gjester (inkl. ekstrasenger)» i Sirvoy være 2, og ikke 4.
Fra nå av vil Sirvoy styre priser, tilgjengelighet og restriksjoner (med noen unntak) for din konto hos Booking.com. Derfor er det viktig at alle fremtidige oppdateringer av disse funksjonene gjøres i Sirvoy siden de uansett vil overstyre disse innstillingene i Booking.com.
Endringer gjort i Sirvoy vil være synlige på Booking.com i løpet av noen få minutter.
Før du er klar:
Nå som kontoene dine er koblet sammen, lagres betalingsopplysningene annerledes.
- Booking.com vil ikke lenger vise betalingsopplysninger fra gjestene.
- Om du aktiverer «Sirvoy Vault»-funksjonen, vil den lagre betalingsinformasjonen, men du vil ikke kunne belaste kundene kun ved hjelp av denne.
- Stripe derimot, er vår anbefalte betalingsløsning og ved hjelp av denne kan både betalingsinformasjon lagres, og kunder kan bli belastet direkte ved hjelp av Stripe fra Sirvoy.