Sirvoy kan automatisk holde tilgjengeligheten oppdatert og hente bookingene dine automatiskt fra Expedia-konsernen.

Merk: Hvis du allerede har eksisterende, kommende bookinger på Expedia, blir disse ikke automatisk hentet og registrert i Sirvoy. Se punkt 5 nedenfor.

Følg disse instruksjonene for å aktivere koblingen:

  1. Logg inn på Expedia Partner Central, og følg instruksjonene i denne supportartikkelen for å be om en kobling. Kontroller at prismodellen din er angitt som OBP (Occupancy Based Pricing) og LAR (Lowest Available Rate). Kontakt din account manager hvis du er usikker på disse innstillingene.
  2. Vanligvis innen 24 timer sender vi deg en epost som ber deg om å kartlegge (eller matche/mappe) romtyper. Gå til Innstillinger -> Salgskanaler -> Expedia. Du vil bli bedt om å kartlegge/mappe romtypene som er tilgjengelige på Expedia, til de tilhørende romtypene i Sirvoy. Når koblingen er fullført, vil tilkoblingen aktiveres, og tilgjengelighet og priser vil deretter sendes automatisk.
  3. Sørg for å verifisere at alle romtyper har de riktige restriksjonene som forventet, siden rommene vil bli mulige å booke umiddelbart etter at koblingen er aktivert.
  4. Hvis du nå mottar kredittkortdetaljer via Expedia, vil kortdetaljer, så snart forbindelsen er aktiv, sendes via tilkoblingen i stedet for å vises i ditt ekstranett. For å få tilgang til kredittkortinformasjonen må du bruke funksjonen «Sirvoy Vault«. Hvis du bruker integrasjonen med Stripe, vil kortdetaljer automatisk lagres der også. Vennligst se artikkelen «Endre virtuelle kort med Stripe» for mer informasjon.
  5. Eventuelle bookinger som er mottatt gjennom Expedia før koblingen er blitt gjort, blir ikke automatisk hentet og registrert i Sirvoy. De må importeres manuelt til Sirvoy, helst før koblingen er gjort. Hvis du har mange kommende bookinger, vil vi gjerne hjelpe deg med importen. Vennligst se denne artikkelen for instruksjoner.
Merk: Pass på at prisene er angitt som OBP (Occupancy Based Pricing) og LAR (Lowest Available Rate) på kanalens Extranett. Når koblingen er fullført, vil du ikke lenger kunne endre priser, tilgjengelighet, restriksjoner (se noen unntak her), etc. via din innlogging på Expedia. Alle oppdateringer må gjøres fra Sirvoy. Når en endring er gjort i Sirvoy, vil den bli oppdatert på Expedia innen et par minutter. Vi anbefaler imidlertid at du til tider sjekker, gjennom din Expedia-innlogging at tilgjengelighet, priser og bookinger oppdateres og synkroniseres på riktig måte. I tilfelle tekniske problemer på noen sider av koblingen sender Expedia i stedet bookingen til deg via e-post forutsatt at du aktivert dette som en «fallback-løsing», ellers sendes bookingen på faks.
Merk: Selv om tilgjengeligheten synkroniseres mellom Sirvoy og salgskanalene nesten øyeblikkelig, er det alltid en liten risiko for dobbelbookinger når det samme fysiske rommet er tilgjengelig i flere salgskanaler samtidig. For eksempel kan det siste rommet bestilles på nettsiden din samtidig som det bestilles på en annen salgskanal. Dette skjer svært sjelden, selv for travle hoteller. Men hvis det skjer, vil salgskanalen forvente at du raskt informerer dem slik at de, avhengig av avtalen du har med dem, kan hjelpe til med å finne en løsning så snart som mulig.

Merk: I sjeldne tilfeller kan bookinger mottatt fra salgskanaler fordeles på forskjellige rom.