Selv om tilgjengeligheten synkroniseres mellom Sirvoy og andre kanaler nærmest øyeblikkelig, finnes det alltid en liten risiko for dobbeltbookinger når det samme fysiske rommet blir gjort tilgjengelig på flere bookingkanaler samtidig. Her er noen ting som kan føre til overbookinger, og gir deg også en veiledning om hvordan du kan unngå dem:

  • Samtidig booking. Det siste ledige rommet kan bli booket gjennom både nettsiden din og en annen bookingkanal samtidig.
  • Feil på mapping av romtyper. For eksempel: Hvis den bookede romtypen ikke har blitt mappet, kan ikke Sirvoy legge til bookingen riktig, og den vil bli merket som en overbooking.
  • Endring av rom i Sirvoy-bookingen, fra en romtype til en annen romtype enn den opprinnelig bestilte. Fordi en slik endring ikke reflekteres i kanalbokningen, kan dette i noen tilfeller føre til uoverensstemmelser mellom Sirvoy og kanalen som igjen kan føre til overbookinger. Endringer av romtyper bør derfor alltid gjøres via kanalens side og ikke direkte i Sirvoy.

Når en overbooking oppstår vil bookingkanalen forvente at du informerer dem, og kanskje også at du finner en løsning, avhengig av hva slags avtale dere har, så snart som mulig. For å mest effektivt unngå overbookinger, kan du begrense antall rom som er delt mellom flere bookingkanaler.