5 måter å få flere direkte bookinger

29. november 2019, 02:54 CET

Å motta direkte bookinger betyr at du skaper direkte forhold til gjestene dine. Å få en god start på det forholdet vil definitivt øke sjansene for å få gode anmeldelser og forhåpentligvis en lojal kunde i årene som kommer.

Men hvordan kan du få flere direkte bookinger, siden trenden er at de fleste reisende går rett til de større OTA-ene? La oss se på noen få enkle forbedringer du kan begynne å gjøre med én gang.

1. Ha et lett forståelig nettside

Når folk kommer til nettsiden din, ønsker de at det skal være forståelig og enkelt å navigere. Forsikre deg om at du gir gjestene nyttig informasjon om overnattingsstedet ditt og legger til bilder av høy kvalitet, slik at du markedsfører bedriften din på best mulig måte. Les intervjuet vårt med en eiendomsfotograf som delte sine beste råd om hvordan du best kan presentere en eiendom. Gitt at så mange gjester nå gjør undersøkelser og bestillinger via sine mobiler og nettbrett, er det også viktig at nettsiden din er mobilvennlig slik at flest mulig får tilgang til det.

2. Bruk Call to Action-knapper

Bruk knapper som «Galleri», «Kontakt oss», «Rom» og den viktigste, «Book her». Knappen «Book her» kan plasseres mange steder som for eksempel i toppmenyen eller alternativt som et popup-vindu på hjemmesiden og på bunnen av nettsiden din. En lett tilgjengelig knapp som fungerer og tar deg til riktig sted er viktig hvis du vil at besøkende skal bestille direkte.

3. Lag et bookingmotor

Når en gjest har bestemt seg å bestille hos deg, er det viktig at de kan følges hele veien til bookingbekreftelsen. Og for at de skal kunne gjøre det på nettsiden din, trenger du et bookingmotor. Et bookingmotor gjør det mulig for gjester å foreta en bestilling direkte på nettsiden din enkelt og trygt. De kan se hvilke rom som er tilgjengelige, de kan bruke en rabattkode hvis de har det og til slutt foreta betalingen.

«En lett tilgjengelig knapp som fungerer og tar deg til riktig sted er viktig …»

4. Tilby gode rabatter

For å fange oppmerksomheten til sine reisende viser online reisebyråer til så mange tilbud de kan. Hvorfor ikke prøve det samme trikset og lokk kundene dine med kanskje en rabattkode eller besparelser for gjester som booker direkte. Det kan være tilbud som romoppgraderinger, inkludert frokost, gratis wifi, havutsikt, gratis avbestillinger eller endringer. Gjør det verdt det for gjestene dine å booke direkte via nettsiden din.

5. Markedsfør nettsiden din

Hvis du vil ha direkte bookinger, må folk å kunne finne nettsiden din. For å maksimere synligheten, trenger du å kjenne ditt publikum. Når du vet hvem du skal rette deg mot, vil det være lettere å tilpasse annonsene dine slik at de vil nå de rette menneskene, og du vil vite hvor du skal presentere dem. Du kan også bruke forbindelsen du har til online reisebyråer for å styrke din online tilstedeværelse med Billboard effekten. Denne fordelen vil øke trafikken til nettsiden din uten ekstra kostnader for deg. Se hvordan du kan bruke dette til din fordel ved å lese vår tidligere artikkel Øk omsetningen din med billboard-effekten.