Hvordan Sirvoy hjalp Ronneby Brunnspark B&B med å oppnå sitt imponerende vekst på et stramt budsjett

18. januar 2024, 01:29 CET

Ronneby Brunnspark Bed and Breakfast, som ligger i hjertet av det svenske fylket Blekinge, har blitt kalt Ronnebys juvel av gjestene, og det med god grunn. For ti år siden ga Pehr Andersson to villaer fra århundreskiftet nytt liv. Som B&B og vandrerhjem tilbyr han komfortable opphold med utsikt over den berømte Brunnsparken. 

«Jeg liker å skape et innbydende og minneverdig miljø, der hver eneste detalj blir en del av en persons reise. Å forvandle et enkelt opphold til en spesiell opplevelse.»

 Pehr Andersson, Eier av Ronneby Brunnspark B&B

En kort, naturskjønn spasertur langs elven fører gjestene til hjertet av Ronneby, som er fylt med sjarmerende butikker, kulturtilbud og idrettsanlegg. Pakkene som tilbys gjennom B&B er den perfekte måten å få med seg lokale attraksjoner på, som Ronneby Golfklubb og Restaurant Blekan. Her er det noe for enhver smak, enten man er ute etter ro eller eventyr.

B&B-et har sett mye i løpet av sin hundreårige historie, men takket være diverse oppussinger holder det seg i topp stand. Å bo der er som å reise tilbake i tid (men med WiFi!). I nyere tid har Pehrs B&B hatt en jevn vekst fra år til år. Men suksessen var ikke en selvfølge; utfordringer som å utvide virksomheten, holde kostnadene nede og lære opp ansatte måtte overvinnes for at virksomheten skulle bli det den er i dag.

Utfordringen – vekst og opplæring på et stramt budsjett

Pehr bestemte seg for å utvide sin nye virksomhet, men eiendommen hadde bare brukt penn og papir for administrasjon og det var ikke lenger nok for det moderniserte og voksende B&B-et. Når antallet gjester økte, ville en papirløsning bare gjøre arbeidet i resepsjonen vanskeligere og gjesteopplevelsen dårligere. 

Pehr sto overfor to utfordringer da han skulle finne et nytt bookingsystem. 

  1. Budsjett. «Jeg begynte på null og jeg trengte en løsning som var rimelig. Noe som jeg kunne starte med på et lavt budsjett og deretter skalere opp etter behov.»
  2. Opplæring. «Jeg hadde tidligere brukt en programvare som var vanskelig å bruke. Det var et svært, svært tungvint og uoversiktlig system. Du trengte tre måneders opplæring for å kunne bruke det! Men jeg får stadig nye medarbeidere, spesielt om sommeren, og jeg har bare en uke på meg til å lære dem opp.»

Løsningen – Sirvoys brukervennlige design og fleksible pris

Pehr, som har bakgrunn innen IT og programmering, sier: «Jeg hadde lyst til å utvikle mitt eget system, men jeg er glad for at jeg ikke gjorde det. Jeg velger å bruke Sirvoy.» 

Sirvoys skybaserte bookingsystem oppfylte alle behovene til det voksende B&B-et.

  • Budsjettvennlig. «Vi begynte med å bruke en Sirvoy Starter-konto og oppgraderte senere til Pro. Det hjalp oss definitivt med å tjene penger og spare penger.»
  • Opplæring på én dag. «Jeg lærte meg systemet selv, og nå lærer jeg opp mine ansatte. Dette tar vanligvis en dag, og deretter er de klare til å jobbe.»
  • Utmerket kundeservice. «Sirvoy-teamet har vært utrolig imøtekommende og oppmerksomme på våre behov. Deres støtte har vært en avgjørende faktor for vår suksess.» 

Pehrs favorittfunksjon? «Jeg liker kalendersiden, jeg bruker den daglig, og den brukes til å sette fokus på dagen min. Jeg bruker denne til å endre bookinger, flytte rundt på rom eller bookinger, og jeg liker at det er så enkelt å legge til restriksjoner. Alt er så enkelt.»

Resultatet – en imponerende vekst

«Sirvoy har vært avgjørende for vår vekst. Takket være systemets fleksibilitet og mulighet for oppgradering har vi kunnet møte økende krav på en smidig måte.» 

Beviset er B&Bs imponerende resultater. 

  • Dobbelt så mange direktebookinger. Bookinger gjennom Sirvoys provisjonsfrie bookingmotor har doblet seg siden 2014. 
  • Omsetningen økte fra år til år. Omsetningen har vokst jevnt siden 2018, selv under COVID-19-pandemien.

Pehr har tre råd til alle som ønsker å lære av Ronneby Brunnspark B&Bs suksess.

  1. «Jeg oppmuntrer andre til å bruke Sirvoy.» 
  2. «Sats på direktebookinger, men bruk likevel salgskanaler – det er verdt pengene.»
  3. «Det viktigste av alt er å tilby den beste servicen slik at gjestene har lyst til å komme tilbake – det kommer de til å gjøre.»