Øk omsetningen din med billboard-effekten

15. august 2017, 15:49 CEST

Hva er det vi snakker om?

I følge et studie ved Cornell-universitetet er billboard-effekten en markedsførings- og reklamefordel som kan oppnås av hoteller som er oppført på OTA’er (Online Travel Agencies) som Booking.com eller Expedia. Fordelen innebærer en økning, ikke bare i direkte bestillinger, men også i søkene etter hotellet online. For å tallfeste effekten, studerte eksperimentet en rekke eiendommer som ble drevet av JHM hotels som er oppført under Expedia. Forskningen viste at hoteller oppført på Expedia så en betydelig økning i direkte bestillinger gjennom hotellets egne distribusjonskanaler. Av dette ble det konkludert med at gjester som finner et foretrukket hotell på en OTA, vil ta seg tid til å besøke nettsiden din direkte for å samle mer detaljert informasjon.

Hvordan OTA’er kan hjelpe deg å spare penger

OTA’er gjør store investeringer innen annonsering for å styrke og sikre sin fortsatte suksess. Siden mindre hoteller ikke har råd til denne typen utgifter, kan de gjennom sine oppføringer på disse kanalene stå på skuldrene til disse gigantene for å markedsføre sin egen virksomhet og indirekte dra nytte av OTA’enes synlighet på nettet. I studien som ble nevnt i begynnelsen, ble det funnet at direkte bookinger økte mellom 7,5 og 26% når de var oppført på Expedia – et gradvist og betydelig løft i reservasjoner.

Hvorfor er nettsiden din mitt viktig?

De viktigste grunnene til at en forbruker vil ta seg tid til å besøke et hotells nettside, er for å samle mer spesifikk informasjon, for å sammenligne hotellprisene mot OTA’ene og for å se på mer detaljerte bilder av eiendommen. Av dette ser vi at viktigheten av et hotells nettside er udiskutabelt og enhver investering som gjøres der, vil nesten helt sikkert bli tjent inn på inntekter som kommer via direkte bookinger.

Gjør nettsiden din bookingvennlig

Det er viktig å sørge for at nettsiden din blir visuelt dominert av profesjonelle bilder av hotellet ditt, og spesielt av flatterende bilder fra rommene dine. Skriv innhold som er friskt og ikke mye tekst. Vær detaljorientert og sørg for at viktig informasjon er inkludert og lett å finne. Ettersom konkurransedyktige priser utgjør en stor faktor for å sikre direkte bookinger, må du sørge for å markedsføre spesielle tilbud på hjemmesiden din. Hvis vi ser bort fra oppføringer på OTA’er, vil nettsiden din være den første kontakten gjestene får og den bør være så brukervennlig at den lokker gjesten din til å booke direkte i stedet for via OTA’en. For å klare dette, vil selvfølgelig nettsiden din måtte legge til rette for online bookinger som også skaper tillit til betalingsprosessen du bruker. Det er her vi kan hjelpe. Sirvoy har sitt eget bookingskjema som enkelt kan integreres med systemet som driver ethvert nettside, og fordi det er kompatibelt med standarder for betalingsløsninger (PCI), kan du og dine gjester være sikker på at sensitiv informasjon blir håndtert på en sikker måte. Du kan finne mer informasjon om hvordan systemet vårt kan hjelpe deg med å oppnå flere direkte bookinger ved å gå til supportsidene her.