Hvordan velger man et Hotel Property Management System i 2018

02. mars 2018, 12:11 CET

Hvem er du?

Det ser ut til å finnes to typer hotelleiere der ute. En som regelmessig bruker utrykk som teknologi, trådløst, sky basert, integrering og programvare. Den andre typen bruker uttrykk som, old school, manuelt, analog, tradisjonellt og helt sikkert utslitt! En rapport som ble gjort i 2015 viser til at 25% av eiere av forskjellige typer av losjier fortsatt bruker penn og papir for å dokumentere viktig informasjon. Det viste seg til og med at 16% ikke hadde noe system i det hele tatt.

Det kan virke rart at hotell fortsatt bruker utdaterte metoder (eller ingen metoder) til å drive sin virksomhet men det er egentlig ikke så overraskende. Mange er skeptiske til om et Property Managment System kan gjøre jobben bedre enn de selv og foretrekker kanskje derfor de eldre metodene som man føler seg komfortabel og trygg på. Men disse følelsene bunner ofte i misforståelser om ny programvare og mangel på teknisk kunnskap.

Holde seg oppdatert i en industri som beveger seg fort.

Det er ikke overraskende at en slik mangel på bevissthet finnes. De fleste som driver hotell har ofte lite tid til overs så tanken på å lære seg tekniske ord og utrykk, undersøke programvarer og å lære opp ansatte til å bruke nye metoder kan virke som ønsketenkning. Derimot, med tålmodighet og litt anstrengelse kan man få inspirasjonen man trenger til å bruke mer teknologi og ende opp med mer tid til overs – du leste riktig, mer tid- til andre formål.

For alle dere som eier eller driver hotell og som er klare for å bytte til det digitale, og dere som vil bytte ut deres nåværende system, skal vi nå se på detaljene ved et Property Management System og hva det har å tilby. Vi vil granske den oppdaterte teknologien som er tilgjengelig og se på hvordan den kan hjelpe deg til å få fullt utbytte av din hotelldrift.

I denne todelte artikkelserien vil vi vise hvordan et system som Sirvoy kan være til hjelp spesiellt med tanke på hvilke funksjoner du som driver hotell trenger og ikke trenger. Det kan være lett å gå i fellen å bare bruke en brøkdel av funksjonene tilgjengelig i et PMS så vi skal gjøre vårt beste for å forklare hvordan du finner det beste systemet for dere og hvordan dere kan bruke det på best mulig måte.

Beste tips for å velge et PMS

Det kan nærmest virke umulig å velge et system da funksjonene er mange og listen vokser i høy fart. Vi anbefaler deg å tenke på punktene under når du undersøker forskjellige systemer.

Et godt PMS vil utruste dine ansatte med en oversikt over hva som skjer i dag. Det sparer tid og krefter istedefor å klikke seg frem og tilbake for å få oversikten.

Pass på at dine bookinger er oppdatert live via integrerte kanaler. Vi tar mer om kanaler og integrering senere men denne funksjonen betyr at du slipper dobbel jobb med å legge inn bookinger manuelt.

Det er viktig å velge et system som er enkelt å sette opp og som er brukervennlig for alle ansatte. Det er ofte å foretrekke en sky basert løsning da systemet vil bli oppdatert automatisk og er lettere og implementere. Det er nødvendig at systemet kan brukes av alle ansatte. Om du ikke er den eneste som skal bruke systemet kan det være lurt å forhøre seg med et par tillitsfulle kolleger før dere tar avgjørelsen.

Det er våre beste tips for å finne et godt booking system på nett. I den neste artikkelen på bloggen skal vi se på fire områder du trenger å fokusere på for å ta den beste avgjørelsen for deg og din virksomhet. Dette er spesiellt viktig når det kommer til programvare og dens brukervennlighet, administrative kapasitet og funksjoner for håndtering av bookinger.

Del II – Hvordan velger man et Hotel Property Management System i 2018