Sirvoy avslører sin nye logo

14. juni 2021, 11:46 CEST

Vi vil at alle aspekter av Sirvoy skal kommunisere hvem vi virkelig er og at hver klient skal forstå vårt mål. Hver dag jobber teamene våre med samme fokus, det å sette hotelleiere og deres gjester først i alt vi gjør. Dette fører til konstant utvikling for å fortsette å møte våre kunders behov. Nå er det Sirvoy-logoen sin tur til å følge etter. Takket være hardt arbeid fra vårt produktteam er vi stolte av å presentere den nye Sirvoy-logoen.

Vi er sikre på at mange av dere hotelleiere har jobbet hardt for å produsere en passende logo som gir et riktig inntrykk av virksomheten deres. Så kanskje du vil kjenne deg igjen eller bli inspirert til å gjøre det samme når vi møter illustratøren vår Lise-Lotte Persson og forside-utvikleren Henrik Sonnergård, som har hatt ansvaret i denne prosessen i Sirvoy.

Hva var grunnen til å utvikle en ny logo?

Vi trengte noe friskt, et utgangspunkt for å utvikle den nye merkevaren vår, og selv om den gamle logoen var en sterk identifikator, hadde den noen få problemer, sier Henrik.

Ja, jeg er helt enig, sier Lise-Lotte. Vi elsket den gamle logoen, men den skalerte ikke så bra. Den var to ikoner i ett, en resepsjonsklokke inne i en nål. Dette gjorde klokken veldig liten og vanskelig å se, spesielt i små størrelser. Det var til og med noen som har jobbet for Sirvoy i årevis, som ikke hadde peiling på at bjellen var en del av logoen vår, legger hun til med et smil.

Hvordan var prosessen, var den vanskelig?

Det var utfordrende, men morsomt, fortsetter Lise-Lotte. Noe som jeg syntes var spesielt interessant, var spørreundersøkelsene vi gjennomførte. Vi hadde både interne og eksterne med forskjellige logomuligheter. Resultatene overrasket oss til tider og ga oss mot til å gå den minimalistiske veien. Noe vi innså fra tilbakemeldingene vi fikk, var at logoen vi endelig landet på, formidlet tonen for Sirvoy best.

Ja, det er viktig at logoen harmonerer med andre deler av merkevaren. Å jobbe med design og spesielt skrift og typografi er noe jeg liker veldig godt, sier Henrik. Men det føltes som et stort ansvar å ta de riktige avgjørelsene, og noen ganger var det vanskelig å skille mellom fakta og meninger, spesielt mine egne.

«Vi forventer at den nye logoen på en enda bedre måte reflekterer det Sirvoy handler om.»

Så her er den, Sirvoys nye logo! Lise-Lotte, hvordan vil du beskrive den?

En minimalistisk resepsjonsklokke, et ikon nært knyttet til vår virksomhet. Klokken symboliserer vår enestående support. Den minimalistiske stilen står for et greit og brukervennlig system. Ved å ta den minimalistiske veien var vi bekymret for at folk ikke ville forstå at det var en resepsjonsklokke. Men vi innså at det også er reelle fordeler ved å bruke en abstrakt logo. Når du ser på noe abstrakt bruker du fantasien din i større grad og blir derfor mer involvert og tilknyttet. Vi forventer at den nye logoen på en enda bedre måte reflekterer det Sirvoy handler om.

Til slutt, hva mer kan vi forvente i fremtiden?

Vel, vi jobber hardt med resten av vår nye merkevareoppbygging og har nylig gitt ut interne retningslinjer for nye farger og skrifttyper, sier Henrik. Vi tar mange faktorer i betraktning, som tilbakemeldinger fra kunder og hva som er mulig. Vi er veldig spente på hvordan dette vil forbedre produktene våre i tidene som kommer.