Nytt i juni 2021

11. juni 2021, 00:57 CEST

Nylig ble to store forbedringer implementert i bookingvisningen angående håndtering av betalinger.

  1. Kontantfakturaer Det er nå en knapp for å opprette kontantfakturaer, atskilt fra vanlige fakturaer, som gjør håndteringen av kontantfakturaer enklere og raskere.
  2. Betalinger. Denne delen er nå delt inn i «Regnskapsdokumenter» og «Betalingsnotater» (tidligere «Registrer betaling»).

Under Regnskapsdokumenter kan du opprette

  • Fakturaer, som kan betales av gjesten etter at du har laget dem.
  • Kontantfakturaer, som du kan lage hvis en gjest allerede har betalt.

Begge er offisielle dokumenter som er opprettet for skatte- og regnskapsformål. Du må lage en faktura/kontantfaktura hvis du vil at betalingen skal komme opp på regnskapsrapporten.

Betalingsnotater er annerledes. Slike notater er ikke regnskapsdokumenter. Istedenfor er de der for å hjelpe deg å se hvor mye som er igjen å betale når ingen regnskapsdokumenter er laget. Tenk på dem som huskelapper.
Hvis du har aktivert en betalingsløsning i Sirvoy, vil et betalingsnotat automatisk bli lagt til bookingen når en betaling er mottatt via betalingsløsningen. For alle andre betalinger (betalinger, bankoverføringer, etc.) kan du manuelt lage et betalingsnotat.
Du kan lage et betalingsnotat og deretter koble det til en faktura/kontantfaktura. Eller så kan du registrere en betaling direkte i en faktura.