Hvorfor det aldri har vært et bedre tidspunkt å endre PMS

Føler du til tider at ditt PMS bare er en utgift og en bekymring som ikke betaler for seg? Hvis det er tilfellet så har det aldri vært en bedre tid for å bytte til noe bedre, smartere og mye rimeligere enn nå. Du kan være glad for at Sirvoy Reservation System tilfredsstiller alle disse kravene.

Hvorfor endre nå?

Hotell- og reiselivsbransjen er veldig travel og mindre bedrifter må derfor klare seg med det de har, spesielt i hoteller hvor den daglige lederen må ta på seg mange roller. Under normale omstendigheter er det veldig liten tid for daglige ledere til å revurdere systemene de bruker. Men i det siste har dette forandret seg.

Vi snakket med Alessandro Fregni fra nettstedet  Toolytips som lister opp programvare. Han sier at de i april la merke til at det var en økt interesse for opplæringsprodukter blant hoteller som reviserte sine rutiner under nedstengningen. Kort tid etter dette begynte hoteller å konsentrere seg om mer «integret programvare» som deres PMS. Det ser ut til at den siste tids hendelser har ført til, det han beskriver som «en akselerasjon i overgangen fra lokale løsninger til skybaserte systemer».

Tre grunner for endring

1. Ekstra tid

Mangel på tid er ofte nevnt av hotelleiere som grunn nummer én for at de ikke tar overgangen til bedre leverandører. Den unnskyldningen eksisterer ikke lenger. Hvis det er én ting vi har nå, så er det tid for å utforske andre alternativer. Så ikke kast bort denne verdifulle muligheten. Lag en liste over daglige utfordringer og problemer du står overfor, og en annen som skisserer alle funksjonene du tror vil gjøre daglige rutiner enklere. Ta deg tid til å finne den perfekte løsningen ved å undersøke markedet og teste ulike applikasjoner. Det kan ta litt tid å bli kjent med et nytt system og deretter lære opp ansatte, så ikke bruk alt for mye tid og innsata med mindre du er 100% sikker på at det er «the one».

En annen ting å huske er at i begynnelsen kan det alltid dukke opp noen problemer. Ingen overgang er helt knirkefri, det er derfor viktig at virksomheten din har mulighet til å rette på det som må rettes på. Sannsynligvis er dette den beste muligheten du vil få til å sette deg ned og virkelig bli kjent med nye verktøy og funksjoner som ditt nye system kan ha. Sørg for at den nye programvaren har best mulig support og ta deg tid til å få den hjelpen og de rådene du trenger.

2. Måten vi jobber på har forandret seg for alltid

Alt, fra eksternt arbeidspersonale til redusert gjesteinteraksjon vil påvirke driften av eiendommen din hvis du ikke har verktøyene og utstyret som trengs for å få det til å skje. Alle de nye Covid-forebyggende tiltakene, som skal bidra til å holde avstand, krever en form for teknologi for å fungere godt. Så hvis du før har nølt med å bruke innovativ teknologi for å hjelpe deg med daglige rutiner er det nå et klarere behov en noengang for å starte.

Allesandro, som var nevnt ovenfor, har lagt merke til et sprang i henvendelser fra hoteller som søker etter mer brukervennlig programvare. Han ser et skifte fra gammeldagse og tungvinte løsninger til mer fremtidsrettet, innovativ programvare. Ønskelisten etter pandemien inneholder funksjoner som online innsjekking, kontaktløs matbestilling for restauranter og temperaturmåling av gjester som kan registreres i programvaren. 

Ikke anta at du får mer, bare fordi du betaler mer.

3. Lavere driftskostnader

Det er alltid en rimeligere leverandør der ute. Ikke anta at du får mer bare fordi du betaler mer, og ikke tro at billigere betyr dårligere. Det har aldri vært et bedre tidspunkt for å dra på handletur. Besparelsene du gjør nå kan spare deg store summer på få måneder. En kunde informerte oss nylig om at de har spart over $3000 USD i året på at de endret system! De fortsatte med å rose systemet og dets support, og de var veldig glade for å oppdage at Sirvoy på mange måter var bedre enn deres tidligere leverandør.

Denne pandemien har fått oss til å erkjenne at vi ikke kan ta noenting for gitt. Hoteller som pleide å være avhengige av en bestemt sesong eller gjester har blitt snudd opp ned i disse urolige tider. Det har aldri vært et bedre tidspunkt å gå fra kapitalutgifter (CAPEX) til driftsutgifter (OPEX) der det er mulig. Investering i serverbaserte systemer betyr vanligvis mer utlegg og ofte nødvendige dyre justeringer og oppdateringer på stedet. Skybasert programvare derimot betyr vanligvis en lav månedlig sum, samtidig som brukerne får velge mellom rimeligere pakker basert på størrelse, situasjon og inntekt. Et skybasert system kommer med en rekke andre fordeler som du kan lese om i en tidligere artikkel her.