Hvordan tiltrekke seg flere utenlandske gjester til hotellet ditt

27. september 2019, 02:00 CEST

I dag, den 27. september 2019 er Verdens turismedag, en dag med fokus på å fremme bevissthet rundt betydningen av turisme i det internasjonale samfunnet. Så i turismens ånd har vi bestemt oss for å se på tre av de beste måtene du kan tiltrekke flere internasjonale besøkende til hotellet.

Utvikle en strategi for internasjonale språk

Det kan ikke være tvil om at det å betjene fremmede språk spiller en viktig rolle for å nå ut til utenlandske besøkende. Som en hotelleier kan du holde kontakten med dine gjester ved å sørge for at du er imøtekommende på så mange språk som mulig. Teknologien har gjort store fremskritt når det gjelder oversettelser i sanntid og det er nå oversettertjenester som er spesielt rettet reisende og hoteller. Et selskap som forstår betydningen av flerspråklig kundeservice er Whym som tilbyr en rekke tjenester tilpasset og utformet med hotelleiere i tankene.

Selvfølgelig er det andre lavprisalternativer tilgjengelige, med Google Translate som en av de mest populære. Google Translate brukes nå av mer enn 200 millioner mennesker hver måned. Den har vist seg så populær at de nå har utvidet sin teknologi til å omfatte en kamera-oversetter som oversetter tekst fra bilder på praktisk talt alle språk. De har også nylig lagt til øreplugger i sitt utvalg, som sammen med Google Assistant kan gi sanntids oversettelse på 40 språk!

En annen enkel måte å nå din fremmedspråklige reisende, er å sørge for at du bruker en Property Management System (PMS) som tar høyde for fremmedspråk. Sirvoys bookingmotor er for øyeblikket tilgjengelig på over to dusin språk og viser automatisk gjestenes språk basert på deres geografiske plassering. I tillegg er vårt PMS tilgjengelig på åtte språk med flere på vei. Dette betyr at systemet ikke bare kommuniserer med dine gjester, men tar også sikte på å hjelpe de ansatte som kan endre systemspråket til det de er mest komfortabel med.

Hold kontakten med online reisebyråer

Online reisebyråer har både budsjetter og tid til å tiltrekke gjester til eiendommene som markedsføres på nettsidene deres, som mindre hoteller ikke har. Det er viktig å sikre at du viser din eiendom på online reisebyråer som er lokale for gjestene du ønsker å tiltrekke deg. Det er forståelig at dette kan være en bekymring for de fleste hotelleiere, siden en tilknytning til flere online reisebyrå, kan øke potensialet for at ting kan gå galt. Men hvis du sørger for at ditt PMS har muligheten til å ta hånd om den ekstra administrasjonen en channel manager medfører, kan du nyte alle fordelene uten noe av stresset!

Presenter din destinasjon utenlands

En av de beste måtene å gjøre dette på er å danne partnerskap med turoperatører og samarbeide med reisebyråer. De fleste reisende foretrekker å bruke disse tjenestene når de reiser lengre unna, så det er en fin måte å nå langtreisende gjester. LinkedIn er et flott sted å sette i gang, siden det er mange reisegrupper til å bli med i. Nettsteder som driver med markedsføring av destinasjoner er et annet godt sted å prøve når en har som mål å nå fram til spesifikke lokasjoner, siden disse vanligvis har en oppføring over overnattingsmuligheter. Her er en jeg fant da jeg gjorde et raskt søk etter Vancouver for eksempel, og du vil finne at de fleste turistdestinasjoner har en side som dette.

Nettsamfunn for reiser er det andre store, med TripAdvisor som den innlysende. De er veldig ofte første stopp for de fleste reisende som ønsker å lese erfaringer fra andre reisende. På grunn av dette, er det viktig at du alltid spør dine fornøyde kunder om å legge igjen vurderinger på slike nettsteder som disse, siden slike tilbakemeldinger vil være uvurderlig for virksomheten din i det lange løp.

Som et siste punkt, reisebyråer og turoperatører kommer til å ønske seg detaljert innhold, for eksempel fotografier, kart og beskrivelser, så sørg for at du holder både nettsiden din og informasjonen oppdatert.

Begynn å inkludere disse enkle rådene i din markedsføringsstrategi, og vi er sikre på at du snart vil ønske gjester velkommen på så mange språk som du klarer å håndtere!