Omtrent halvparten av småbedriftseiere sier at bokføring er den oppgaven de liker minst, og vi er ganske sikre på at resten bare ikke innrømmer det. For å gjøre ting verre, når programvarene ikke snakker sammen fører det til mye ekstraarbeid med å legge inn de samme tingene om og om igjen.
Høres dette kjent ut? En kunde betaler med kredittkort, og du håndterer betalingen ved å bruke en betalingsterminal. Så prøver du å huske at du må legge til betalingen manuelt i bookingsystemet senere. Men livet som hotelleier er hektisk, og da er det fort gjort å glemme. I ettertid gjenstår den kjedelige oppgaven med å manuelt rydde opp i slike uoverensstemmelser.
Nå, se for deg dette: Du bruker Stripe og Sirvoy. De er perfekt synkronisert, uansett om gjesten betaler online eller fysisk. Slik kan det se ut:
- Betalinger via Stripe Terminal eller Stripe Checkout går av seg selv og blir oppdatert automatisk i Sirvoy.
- Sirvoy tar seg av all avstemming uten at du behøver å gjøre noe.
- Du ser helt nøyaktig når og hvor mye som ble innbetalt på Stripe-kontoen din.
- Du slipper å registrere data manuelt og å måtte rette opp i uoverensstemmelser i betalingene.
- I tillegg blir det mye enklere å lære opp teamet ditt.
Bokføring er ikke så ille når det fungerer, ikke sant?
Velg Sirvoy- og Stripe Terminal-løsningen
Når Stripe Terminal brukes sammen med Sirvoy, blir det mye enklere å ta imot betalinger og holde orden i regnskapet.
1. Smidige og enkle betalinger
Hold gjestenes kredittkortinformasjon og alle betalinger, enten de skjer på nettet med Stripe Checkout eller fysisk via Stripe Terminal, samlet på ett sted. Dette gjør det enkelt å ha kontroll over pengene og rapporteringen. I tillegg kan du når som helst enkelt legge til flere tillegg eller tjenester i bookingen.
2. Brukervennlig og sikker betalingsterminal
Stripe tilbyr BBPOS WisePOS E-leser for hoteller. Den har en berøringsskjerm for PIN-koder og wifi-tilkobling. Oppsettet er enkelt og brukervennlig, noe som bidrar til en smidig betalingsprosess for alle.
Den tar seg av alle typer betalinger:
- Magnetstripe, chip og kontaktløs.
- Mobile lommebøker som Apple Pay, Samsung Pay og Google Pay.
3. Enkelt regnskap
Hvert eneste gang du drar magnetstripen eller bruker kontaktløs betaling på Stripe-terminalen, går betalingen rett inn i Sirvoy-systemet. Dette reduserer tiden du bruker på å taste inn beløp manuelt og det reduserer antall feil. Du får en klokkeklar oversikt over økonomien din i sanntid, slik at det blir enklere å holde oversikt over betalinger, regninger og likviditet.
4. Fokuser på det som er viktig
Når Stripe og Sirvoy tar seg av betalingene, får du mer tid til overs til å utvide virksomheten din og sørge for at gjestene dine får gode minner.
Aktiver integrasjonen mellom Stripe og Sirvoy
Det er enkelt å komme i gang med Stripe og Sirvoy. KobleSirvoy til Stripe, og bestillderetter terminalen. Det er virkelig så enkelt! Vi har imidlertid utarbeidet en detaljert guide til Stripe Terminal for hvert trinn i installasjonsprosessen.