Noen ganger kan du se noe som ser ut som et problem; en booking som er markert som kansellert i Expedia-ekstranettet, ditt er ikke markert kansellert i Sirvoy. Er det et problem med koblingen? Ikke nødvendigvis.

Problemet oppstår når en booking blir modifisert av Expedia. Når gjesten ønsker å endre noe i bookingen, vil Expedia kansellere bookingen og lage en ny, med en ny reservasjons-ID.

På grunn av dette vil bookingen se ut til å være kansellert i Expedia, selv om den ikke er det. Den nye bookingen i Expedia vil ha samme bekreftelsesnummer som den opprinnelige bookingen, hvilket korresponderer med bookingnummeret i Sirvoy.

Følg disse stegene for å se om en booking faktisk ble kansellert, eller bare modifisert av Expedia:

  1. Søk etter reservasjoner i Expedia-ekstranettet ved å bruke gjestens etternavn, eller bruk bekreftelsesnummeret (booking-ID i Sirvoy).

  2. Hvis du ser to ulike Expedia-bookinger med samme bekreftelsesnummer, betyr det at bookingen ble modifisert, og ikke kansellert av gjesten, og alt er i orden.

Expedia har bygget systemet sitt på denne måten, og Sirvoy kan ikke endre denne oppførselen. Hvis en booking vises som kansellert i Expedia, men ikke i Sirvoy, og det overnevnte ikke ser ut til å være grunnen, vennligst kontakt oss for assistanse.