Når du har koblet Sirvoy til en salgskanal, vil alle nye bookinger importeres automatisk. Men bookinger, som ble gjort før tilkoblingen ble etablert, må importeres manuelt.
Før du setter i gang:
- Koble Sirvoy-kontoen din til salgskanalen.
- Knytt annonsene til de tilsvarende romtypene i Sirvoy, og lagre dette.
Importer bookinger
Gå til Innstillinger > Salgskanaler og finn salgskanalen du ønsker å importere bookinger fra til Sirvoy. Klikk på «Importer bookinger» på integrasjonssiden for gjeldende salgskanal for å begynne. Bookinger som skal importeres, vil deles inn i tre kategorier:
Uten tilsvarende, men med tilgjengelighet
Det finnes ingen potensielle duplikater av denne bookingen i Sirvoy, og det finnes ledige rom for valgte datoer. Disse vises i grønt.
Hvordan håndtere disse: Klikk «Importer» for å importere disse til Sirvoy som en ny booking.
Med flere mulige tilsvarende
Systemet finner potensielle duplikater av disse bookingene i Sirvoy, for eksempel på grunn av identisk gjesteinformasjon eller booking-ID-er. Disse vises i oransje.
Hvordan håndtere disse:
- Dersom de to bookingene har identiske booking-IDer, klikk «Tilsvarende» for å slå dem sammen.
- Dersom de to bookingene ikke har identiske booking-IDer, men allikevel er duplikater, klikker du på «Tilsvarende» for å slå dem sammen.
- Dersom det er to forskjellige bookinger, klikker du på «Importer»-knappen for å importere denne bookingen som en ny og atskilt booking.
Uten tilgjengelighet
Det finnes ingen potensielle duplikater av denne bookingen, og det finnes ingen ledige enheter for valgte datoer. Disse vises i rødt.
Hvordan håndtere disse:
- Klikk «Importer som overbooking» for å importere disse til Sirvoy som en ny booking.
- Vennligst løs overbookingen ved å tilordne et tilgjengelig rom – enten før eller etter importeringen.