Etter du har koblet Sirvoy til Airbnb vil alle nye bookinger automatisk importeres, men bookinger du mottok før tilkoblingen ble etablert må importeres manuelt. 

Tips: 

  • Fullfør importeringsprosessen så snart som mulig for å unngå overbookinger.
  • Denne artikkelen vil forklare deg hvordan du kan gjøre dette selv, men vårt supportteam hjelper deg gjerne med å importere bookingene dine for deg.
  • I tillegg til dette kan du også følge trinnene i denne artikkelen for å konvertere (eller matche) bookinger fra den gamle tilkoblingstypen (iCal) til den nye typen (REST API).

Før du setter i gang:

Importer bookinger fra Airbnb

Under integrasjon med Airbnbklikker du på «Importer bookinger».

Hver booking som skal importeres vil sorteres etter tre forskjellige kategorier avhengig av følgende: 

  • Dersom informasjonen i den potensielle importen samsvarer til bookinger som allerede er i Sirvoy, kan det tyde på at det er et duplikat av en booking og de to bør slås sammen.
  • Tilgjengelighet av enheter for datoene for den potensielle importen.

Uten match, men med tilgjengelighet

Det finnes ingen potensielle duplikater av denne bookingen i Sirvoy, og det finnes ledige enheter for valgte datoer. Disse vil vises i grønt.

Hvordan håndtere disse: 

  • Klikk «Importer» for å importere disse til Sirvoy som en ny booking.

Med mulige match

Det finnes et potensielt duplikat av denne bookingen i Sirvoy. Disse vil vises i grønt.

Hvordan håndtere disse: 

  • Dersom de to bookingene har identiske booking-IDer fra Airbnb, er disse duplikater av samme bookingen. Klikk «Match» for å konvertere disse.
  • Dersom de to bookingene ikke har en identisk booking-ID fra Airbnb, men du bekrefter ved hjelp av annen informasjon at disse er duplikater, klikker du på «Match» for å konvertere disse.
  • Dersom det er to forskjellige bookinger, klikker du på «Importer»-knappen for å importere denne bookingen fra Airbnb til Sirvoy som en ny og separat booking.

Uten match og uten tilgjengelighet

Det finnes ingen potensielle duplikater av denne bookingen i Sirvoy, og det finnes ingen ledige enheter for valgt romtype og valgte datoer. Disse vil vises i rødt.

Hvordan håndtere disse: 

  • Klikk «Importer som overbooking» for å importere disse til Sirvoy som en ny booking.
  • Som med alle overbookinger, må du løse disse ved å tilordne en tilgjengelig enhet – enten før eller etter importeringen.