Du kan be gjester betale hele bookingen, beløpet som gjenstår, eller legge til kortdetaljene sine via «Sjekk booking»-funksjonen. Denne funksjonen kan være nyttig hvis du ikke ønsker å belaste gjestene når de booker, eller ikke ønsker å be om kortdetaljer idet bookingen opprettes. Hvis du har satt opp delbetaling (som et krav eller valgfritt) i betalingsinnstillingene, men det ennå ikke har blitt betalt, og full betaling er valgfritt, vil muligheten for å betale det resterende beløpet komme opp først etter delbetalingen har blitt gjort.
Gjestene kan gjøre betaling via en URL-kobling til skjemaet «Sjekk din booking». Koblingen kan sendes automatisk i en e-post til gjesten X dager etter bestilling eller før innsjekking, og ta dem rett til skjemaet med bookingen. Plassholderkoden %review-url% som finnes under delen Epostmaler, kan brukes til dette formålet.
Den resterende summen av betalingen kan legges til i den automatiske eposten, ved hjelp av plassholderkodene %paidamount% og %balancedue%.
«Sjekk booking»-funksjonen fungerer med alle betalingsløsningene våre (Stripe, Payer, Paypal og Payson).
Du kan også la gjestene dine kansellere en booking som ble gjort via bookingmotoren, så lenge den ikke ble booket via en kanal (som for eksempel Google Hotel Ads).