Introduksjon av Sirvoys nyeste oppgraderinger 

07. mai 2024, 03:27 CEST

Hei! Vi ønsker å fortelle deg om noen av de siste oppdateringene vi har gjort i Sirvoy. Disse justeringene og forbedringene vil gjøre det mye enklere for deg å drive virksomheten din og få fornøyde gjester. La oss ta en titt på hva som har forandret seg.

Forbedrede varsler fra salgskanaler  

Vi har lagt til nye opplysninger i e-postvarslene om nye eller endrede bookinger. E-postene har blitt designet med tanke på å hjelpe deg med å håndtere reservasjoner på en mer effektiv måte og å løse eventuelle problemer raskt, slik at gjestene er fornøyde. Følgende informasjon er nå inkludert:

  • Mer informasjon om bookinger fra salgskanaler: Informasjon om nye eller endrede bookinger inneholder nå flere opplysninger – booket romtype, det aktuelle rommet, bookingstatus (ny, endret eller kansellert), inn- og utsjekkingsdatoer, pris og eventuelle kommentarer fra gjestene.
  • Nye varsler: I sjeldne tilfeller der det har oppstått et problem, for eksempel en overbooking, har vi en rekke nye e-postvarsler som informerer deg og hjelper deg med å løse problemet.

Og, i tillegg bruker nå varslene det språket du har valgt under innstillinger for tid og region.

Enklere kobling av romtyper til salgskanaler 

Vi har fornyet siden for salgskanalintegrasjoner for å gjøre den mer brukervennlig. Vi har lagt til nye oppdateringer for Booking.com, Hostelworld og BookVisit, og flere er på vei! Nå kan du enklere oppdage eventuelle avvik mellom Sirvoy-innstillingene og innstillingene for salgskanalene dine.

Om du for tiden bruker Sirvoy Starter og ønsker å motta flere bookinger fra plattformer som Booking.com eller Expedia, kan du bytte til Sirvoy PRO for å få tilgang til disse koblingene.

Du finner også en bryter (Definér kategori automatisk) på siden for salgskanalintegrasjonen (unntatt iCal) for å automatisk tilordne en kategori til hver booking. Denne funksjonen er perfekt for å automatisk sende ut skreddersydde e-postmaler basert på kategori. I tillegg har du nå muligheten til å skjule valg av kategori i bookingmotoren, men samtidig velge kategori automatisk bak kulissene, slik at kommunikasjonen din alltid samsvarer med booket romtype.

Forbedringer knyttet til Stripe og Stripe Terminal

Stripe er vår foretrukne betalingsløsning, og det med god grunn. Den er perfekt for onlinebetalinger med Stripe Checkout og fysiske betalinger med Stripe Terminal. Derfor har vår Stripe-integrasjonen blitt enda bedre i det siste:

  • Forbedret lagring av kredittkort: Lagre gjestenes kredittkortopplysninger ved hjelp av Stripe Terminal, slik at det blir enklere å belaste dem for eventuelle ekstra kjøp.
  • Utvidet historikk av bookingloggen: Vi har forbedret historikken i bookingloggen og nå kan du se når kort flyttes fra Sirvoy Vault til Stripe, og når kort legges til fra salgskanaler eller direkte fra bookingmotoren.
  • Egendefinerte MVA-satser: Du kan nå definere individuelle standard MVA-satser for romtyper, tillegg og egendefinerte fakturarader. 
  • Lettvint betaling med Stripe Terminal: Raskere transaksjoner enn noensinne.

Flere tilpasningsmuligheter for bookingmotoren

Nå er det enda enklere for gjestene dine å fortelle deg nøyaktig hva de trenger og ønsker takket være mer plass til kommentarer i bookingmotoren. Du kan gjøre kommentarfeltet valgfritt, obligatorisk eller rett og slett skjule det. Det er bare å gå til Innstillinger -> Bookingmotor -> Opprette egendefinerte felt for å sette det opp.

Rapportering til SCB på statistikksiden

Rapporteringen til SCB (Statistiska centralbyrån) er nå enda mer omfattende, ettersom vi har lagt til funksjonen «formålet med oppholdet».. Nå kan du eller gjestene dine spesifisere årsaken til de forskjellige overnattingene, noe som vil gjenspeiles i SCB-rapportene.

I tillegg har vi lansert et nytt filter på statistikksiden, som gjør det mulig å utelukke visse romtyper, for eksempel rom for ansatte eller asylsøkere, fra SCB-rapportene. Navnene på romtypene som utelukkes, vises tydelig i SCB-popup-vinduet.