«Sirvoy har økt både produktiviteten og kostnadsbesparelsene våre betraktelig. Med den gode oversikten programmet gir, kan jeg håndtere innsjekkingene hjemmefra, noe som eliminerer behovet for personale på stedet. Denne fleksibiliteten har vært avgjørende for å optimalisere driften og maksimere ressursene våre.»
-Chalene Kullberg, Site Manager for Engeltofta Seaside Lodge
Siden innvielsen i 1882 har strandhotellet Engeltofta i Gävle stått for fest, glamour og livslang kjærlighet. Veggene har vokst i takt med historien, og hver ny generasjon forvaltere har tatt vare på og utvidet den slottslignende sjarmen. Engeltofta var en gang en privatbolig, men er nå et anerkjent hotell-, konferanse- og restaurantlokale som åpner dørene for alle som lengter etter tidløs eleganse.
Det seneste kapittelet i selskapets historie begynte i 2012. Under ledelsen av site manager Chalene Kullberg ble Engeltofta oppgradert til et luksushotell, ikke bare estetisk, men også teknologisk.
Utfordringen som begrenset veksten – manuelt arbeid
Før Sirvoy kom inn i bildet håndterte Engeltofta sine bookinger manuelt og åpnet og lukket hver enkelt reservasjon for hånd. Prosessen gikk ut over virksomhetens produktivitet og lenket de ansatte til kontoret.
Chalene sier: «Vi hadde ikke engang et bookingsystem. Vi skrev ned alt i en bok! Vi ønsket noe som var veldig fleksibelt, slik at vi kunne bruke det på telefonene våre og ha det med oss overalt.»
På 1880-tallet fungerte det utmerket for hotellene å bruke penn og papir, men Chalene visste at virksomheten trengte mer mobilitet for å lykkes i internettalderen. Tid og arbeidskraft gikk til spille, og boken med alle reservasjoner var en bremsekloss som begrenset de ansattes evne til å jobbe der det var behov for dem.
Eiendommen fra 1800-tallet trengte en løsning for det 21. århundre.
Løsningen – Sirvoys skybaserte programvare
«Vi trengte noe som var veldig fleksibelt og enkelt å jobbe med slik at alle ansatte enkelt kunne bruke det. Vi ønsket å sjekke inn gjestene våre uansett hvor vi befant oss, uten å måtte møte dem fysisk.»
Under Chalenes research skilte Sirvoy seg ut fra mengden. Den korte opplæringsperioden, det brukervennlige oppsettet og den skybaserte løsningen var akkurat det vi trengte. Teamet hennes kunne slippe den tidkrevende journalføringen og få fleksibilitet til å jobbe hvor som helst og fra hvilken som helst enhet.
Og takket være Sirvoys bookingmotor og Channel Manager strømmet reservasjonene inn uten at det krevde særlig innsats fra Engeltoftas ansatte. Dette ville bidra til at eiendommen kunne utvide sin tilstedeværelse på nettet som aldri før, uten at det kostet Chalene eller teamet hennes noe tid.
Fordelene: økning på 203 % i beleggsprosent
«Jeg kan sjekke inn gjestene hjemmefra, og slipper å ha en ansatt på stedet for å gjøre det. Det er veldig flott. Jeg kan gjøre dette på lørdager og søndager. Det er ikke noe problem. Jeg kan til og med gjøre dette når jeg er i Spania eller et annet sted.»
I tillegg til den fleksibiliteten det ga Chalenes team, bidro Sirvoys integrasjon til populære bookingplattformer til økt synlighet og rekkevidde på nettet, samtidig som den frigjorde tid.
Nye bookinger, samt tilgjengelighet og priser, oppdateres automatisk på salgskanaler over hele Internett. Denne integrasjonen spilte en avgjørende rolle for å sikre konsekvente reservasjoner, selv under den utfordrende pandemien.
Siden implementeringen av Sirvoy har Engeltofta oppnådd bemerkelsesverdige resultater:
- Rombelegget økte fra 18,43 % i 2013 til 56 % i 2023, det tilsvarer en økning på 203,49 %!
- De totale årlige reservasjonene har steget jevnt og trutt, selv under pandemien.
«Gjestene våre har satt stor pris på muligheten til kontaktløs innsjekking og de praktiske selvbetjeningsalternativene. Det har hjulpet oss med å opprettholde en sterk tilstedeværelse i et konkurransepreget marked og tiltrekke oss faste kunder som setter pris på vår unike tilnærming innen hotellbransjen.»