Fra søk til overnatting: Forbedre hotellets synlighet med Google Hotel Ads og Sirvoy

26. mars 2024, 04:44 CET

Hvert sekund blir Google brukt til anslagsvis 100 000 søk1 og en overveldende majoritet (91,6 %) av alle søk på nettet skjer via Google2. Verden er avhengig av Google for å undersøke og lære.

Reisende er ikke noe unntak; dine potensielle gjester bruker nok Google hver dag. Legg til Google Hotel Ads i ditt utvalg av markedsføringsverktøy for å nå ut til dem.

Hotellkampanjer i Google Hotel Ads gjør at hotellet ditt får en fremtredende plass i Google-tjenester som Søk, Kart og Min bedrift, og viser priser, tilgjengelighet, bilder og fasiliteter direkte til reisende som leter i ditt område.

Hvorfor bør du velge Google Hotel Ads? 

Google øker ikke bare synligheten din, men gjør det også enkelt å booke. Gjennom annonsene får gjestene tilgang til bookingmotoren din, noe som gjør det enklere enn noensinne for dem å bestille direkte hos deg og dermed føre det til:

  • Flere direktebookinger. Hospitality Net melder om en økning på 200 % i antall bookinger via annonsedrevne kampanjer fra 2013 til 2019, og Google Hotel Ads står for nesten 60 % av alle metasøkbookinger.
  • Å bli mer kostnadseffektiv Med Googles Cost-Per-Action (CPA) betaler du kun provisjon for gjennomførte bookinger og ikke bare for økt synlighet eller trafikk.
  • Mer fleksibilitet. Velg en provisjonssats som passer budsjettet ditt, 3 %, 5 % eller 8 %. Jo høyere satsen er, desto mer fremtredende vises annonsen din.
  • Mer kontroll. Gjesteinformasjon og all kommunikasjon håndteres av deg og ikke av en salgskanal.
  • Mer konkurransedyktige kostnader. Selv Googles høyeste provisjonssats (8 %) er et røverkjøp sammenlignet med hva andre salgskanaler tar (15 % og mer). 

Få mest mulig ut av Google Hotel Ads med Sirvoy 

For å få effektive hotellkampanjer er det viktig å samarbeide med en sertifisert Google Hotel Ads-partner som Sirvoy. Vi tilbyr:

  • Oppdateringer i sanntid, slik at Google Hotel Ads alltid er oppdatert med korrekt tilgjengelighet og priser.
  • En smidig bookingopplevelse gjennom vår effektive bookingmotor. Den gjør det enkelt for gjestene å fullføre reservasjonen uten at du eller teamet ditt trenger å gjøre noe.
  • Enkelt å sette opp. Ta en titt på guiden vår om Google Hotel Ads for å sette opp hotellkampanjer  på Google Hotel Ads.

Ved hjelp av Google Hotel Ads får du økt synlighet og flere direktebookinger til halve prisen av tradisjonelle salgskanaler. I tillegg til dette betaler du kun for gjennomførte bookinger, noe som bidrar til å markedsføre hotellet ditt på en risikofri måte.

Følg vår detaljerte veiledning for Google Hotel Ads for å komme i gang på en enkel måte.

Referanser:

  1. Hubspot (31 Google Search Statistics to Bookmark ASAP, 2023)
  2. StatCounter (Search Engine Market Share Worldwide, 2023)