Google Hotel Ads lar gjester booke direkte gjennom ditt eget nettsted, i stedet for via OTAer. Google viser prisene og linken til nettstedet ditt fra Google Søk, Google Maps, etc. En viktig del av markedsføringsstrategien din på Google er å sørge for at virksomheten din har en godt oppdatert profil på Google+ og Google My Business med bilder, beskrivelser etc.

  1. Gå til Innstillinger -> Salgskanaler -> Google Hotel Ads og klikk på «Rediger».
  2. Aktiver funksjonen og velg budnivå og budsjett. Du vil kanskje starte med et lavt bud og øke budet hvis annonsene dine ikke vises. Vi anbefaler et minimum CPC på $ 1-2. Et høyere bud kan være nødvendig hvis samme romprisen tilbys av andre OTAs.
  3. Skriv inn adressen til siden der du har installert Sirvoy-bookingmotoren på nettstedet ditt, for eksempel http://hotel-website.com/book-now/.
  4. De faktiske annonsekostnadene blir trukket hver måned fra din Sirvoy-kontosaldo på vegne av Google. Valutakonvertering kan forekomme.

CPC (kostnad per klikk)
Vi anbefaler et minimum bud på $ 1-2. Vær oppmerksom på at Google vil belaste valgt bud, per klikk og per natt.

CPA (pay-per-conversion)
Velg maksimal prosentandel du er villig til å betale i provisjon. Annonsene optimaliseres automatisk, så vennligst la det gå litt tid før du evaluerer resultatet eller endrer dine innstillinger.

Google debiterer kun provisjon for fullførte bookinger. Provisjonen vil imidlertid bli belastet, selv om bookingen avbestilles senere. Derfor må du ta hensyn til den gjennomsnittlige avbestillingsfrekvensen for romene når du stiller inn provisjonsprosenten. For eksempel, hvis du har en avbestillingsfrekvens på 10% og har valgt å betale 8% provisjon, vil den faktiske annonsekostnaden for de faktiske oppholdene (9 av 10) være 8,9%.

Merk: Dine romtyper og aliaser av romtyper kan selges på denne plattformen. Imidlertid vil ingen romtyper klassifisert som «intern romtype» i innstillingene dine vises.