Hvis du bruker en betalingsløsning vil rom være midlertidig blokkert i omtrent 25 minutter mens gjesten fullfører betalingsprosessen. Dette er for å unngå dobbelbooking. I denne tidsperioden vil disse rommene vises som midlertidige eller provisoriske bookinger i Kalender-oversikten.

  • Hvis gjesten ikke fullfører betalingen innen 25 minutter, vil rommet bli frigitt.
  • Hvis gjesten fullfører betalingen etter at rommet er frigitt, vil Sirvoy fullføre bookingen hvis rommet fortsatt er tilgjengelig.
  • Hvis betaling blir mottatt når rommet ikke lenger er ledig, vil Sirvoy lage en ny, tom booking (uten rom), og sende en e-post til hotellet. Du må enten gjøre alternative rom tilgjengelige og legge til disse i bookingen, eller, hvis du ikke kan ta imot bookingen, informere gjesten så raskt som mulig.
MERK: Hvis problemer som den som er nevnt i det tredje punktet ovenfor, forekommer ofte, anbefaler vi at du bruker en annen betalingsløsning som Stripe. Andre betalingsløsninger gir dessverre større risiko for forsinket betaling, og dette er utenfor vår kontroll.