Når en booking blir mottatt fra kanalene kan den ved sjeldne anledninger være delt mellom to eller flere ulike rom. Hvis det samme rommet er tilgjengelig for hele perioden vil bookingen selvfølgelig bli plassert i dette bestemte rommet. Hvis det samme rommet ikke er ledig hele perioden, vil bookingen likevel gå gjennom.

Hvorfor skjer dette?

Bookingkanalene teller romtilgjengelighet per dag, ikke for spesifikke rom. For eksempel: la oss si at rom 101 er tilgjengelig på fredag og rom 102 er tilgjengelig på lørdag. Bookingkanalen vil tolke dette som «Fredag: 1 rom, lørdag: 1 rom», eller med andre ord: «1 rom er tilgjengelig fra fredag til søndag». Teknisk sett er dette riktig, men det skaper et problem, siden ingen gjester ønsker å bytte rom under oppholdet.

Finnes det en løsning?

Det finnes dessverre ingen metode for å automatisk unngå eller løse dette, men man kan i de fleste tilfeller flytte rundt på bookinger slik at det blir plass til et uforstyrret opphold. Til dette formålet vil du sikkert synes dra-og-slipp-funksjonen i kalenderoversikten er nyttig.

Det kan også hjelpe å med jevne mellomrom gå over Kalender-siden og prøve å optimalisere romfordelingen. Ved å redusere antallet små mellomrom og heller ha større perioder med tilgjengelighet, er det mer sannsynlig at en ny booking kan legges til uten problemer.

Vennligst merk: Dette problemet påvirker bare bookinger mottatt fra kanaler. Når du lager en booking gjennom Sirvoy-kontoen din eller bookingskjemaet, vil en booking ikke bli akseptert med mindre samme rom er tilgjengelig for hele oppholdet.