Det beste rådet vi kan gi er å be gjesten endre eller avbestille en booking på kanalens bookingside. Dette sikrer riktig tilgjengelighet, begrenser risikoen for overbookinger og gjør at bookingen viser lik informasjon på kanalen og i Sirvoy.

Hvis du velger å endre eller kansellere en kanalbooking i Sirvoy, må du huske følgende:

  • Bookingen vil ikke bli oppdatert på kanalens side.
  • Hvis en booking blir kansellert i Sirvoy, og så senere på kanalen, vil det sannsynligvis forårsake problemer med tilgjengeligheten og overbookinger.

Hvis kanalen tillater hotellet å endre eller kansellere bookinger på kanalens ekstranett vil  dette vanligvis gjøre at bookingen automatisk blir oppdatert i Sirvoy, og vil derfor ikke forårsake noen problemer.  Se unntak under.

Merk: Expedia tilbyr muligheten for at hotell kan merke bookinger som kansellerte på Expedia Partner Central. Du kan velge å bruke denne funksjonen. Men, i et slikt tilfelle må du avbestille bookingen manuelt i Sirvoy, siden Expedia ikke vil sende en oppdatering av bookingen til Sirvoy.

Merk: I motsetning til andre kanaler, vil iCal-kanaler vanligvis ikke sende endringer av bookinger til Sirvoy. Det eneste unntaket er datoendringer, da disse utløser en oppdatering til Sirvoy. Alle andre endringer må gjøres manuelt.