Merk: Informasjonen i denne artikkelen inneholder tredjeparts systembeskrivelser som kan endres uten forvarsel. Vær derfor klar over at noen detaljer kan være utdaterte på grunn av nye endringer gjort av tredjeparten.
Hvis du bruker Google Ads, kan du opprette en sporingskode som den nedenfor.
For mer omfattende råd om hvordan du konfigurerer sporingskoden på nettsiden din, se denne artikkelen.
Det er mulig å spore alle konverteringer som er gjort (bookinger fullført via bookingmotoren din) i Google Ads. Du kan også se Google Ads-konverteringer i Google Analytics ved å bruke Google Tag Manager.
Du kan sette det opp på denne måten:
- Gå til Google Ads-kontoen din på Google Ads sin nettside. Klikk deretter på: Verktøy og innstillinger > Måling > Konverteringer > Legg til (+) konvertering > Nettsted. Opprett en konvertering på den siden og sørg for å sette opp en tag ved hjelp av Google Tag Manager.
- Kopier «Konverterings-IDen» og «Konverteringsnavnet» som vises øverst i fanen «Bruk Google Tag Manager». I Sirvoy, gå til Innstillinger -> Bookingmotorer, klikk på de tre prikkene ved siden av bookingmotoren du ønsker, og klikk deretter på «Rediger». Skriv inn verdiene i «Google Conversion ID» og «Google Conversion Label» og lagre.
- Hvis du bruker Google Tag Manager, kan du legge til samme konverterings-ID og konverteringsnavn der ved å gå til Google Tag Manager-kontoen din på Google Ads sin nettside og deretter klikke: Tags > Ny > Tagkonfigurasjon > Velg tag > AdWords konverteringssporing > Legg til ID-en ovenfor > Lagre.
- Mens du er i Google Tag Manager, gå til: Legg til utløser > Velg type klikkutløser > Sidevisning > Noen sidevisninger. Legg til URLen som gjester vil komme til når en booking er fullført gjennom Sirvoy bookingmotoren. Legg til de spesifikke kravene («URL inneholder …») som vil utløse triggere – for eksempel «URL inneholder demoshop/utsjekking/ordre mottatt/».