Vi presenterer Sirvoys verktøy for gjesterelasjoner: Prøv testversjonen

03. mars 2025, 17:34 CET

Gjester glemmer kanskje detaljene rundt oppholdet, men de kommer til å huske om de følte seg velkomne eller ikke. Personlige detaljer som å huske navn, forberede favorittrommet eller tilby en allergivennlig frokost skaper en minneverdig opplevelse.

Men å holde styr på slike detaljer er ikke enkelt, spesielt når du tar hånd om hundre (eller hundre tusen) andre oppgaver. Det er nettopp derfor vi jobber med å utvikle nye verktøy for gjesterelasjoner. De hjelper deg med å holde oversikt over tilbakevendende gjester, lagre deres preferanser, og skape varige kundeforhold.

Siden disse verktøyene påvirker gjestene dine direkte, tar vi oss god tid til å utvikle dem og ønsker å høre din mening.  

Fra 28. februar, kan alle prøve vår testversjon. Din tilbakemelding vil hjelpe oss med å forme verktøyene slik at de blir utviklet med dine behov i tankene.

Hvilke verktøy er inkludert i testversjonen?

Selv om dette ikke er et fullstendig Kunderelasjonshåndteringssystem (CRM) ennå, vil det hjelpe deg med å løse mange av de samme oppgavene og det vil bidra med å forenkle arbeidsdagen din.

Disse verktøyene kan du bruke allerede nå og flere er på vei. 

1. Gjesteprofiler og database

Tilbakevendende gjester vil føle seg verdsatt når du husker dem. Men det å huske gjester kan være en utfordring når du har mange bookinger. Nå gjør Sirvoy dette for deg.

Gjesteprofiler opprettes og oppdateres automatisk med hver eneste booking, slik at du alltid har gjestenes informasjon lett tilgjengelig, selv etter flere år.

Starter-abonnement gjør dette automatisk i bakgrunnen og kobler gjester automatisk til sine bookinger. Pro-abonnement gir deg tilgang til og mulighet til å redigere profiler direkte fra den nye siden Gjester.

Slik fungerer det:
  • Automatisk opprettelse av profiler: En gjesteprofil opprettes automatisk ved booking. Dersom det allerede finnes en matchende profil, kobler Sirvoy den til bookingen.
  • Smart identifikasjon: Sirvoy bruker e-post eller telefonnummer, ikke navn, til å identifisere gjester, dette for å unngå forvekslinger.
  • Gjestesiden: Alle profiler lagres i en søkbar database på den nye siden Gjester. Bruker du Pro-abonnementet kan du både se og redigere detaljene.  Alle kan fortsatt redigere gjesteopplysningene direkte i en booking, akkurat som før.
  • Eksisterende gjester: Sirvoy har allerede opprettet profiler basert på bookinger fra de siste 7 årene, slik at du kan gjenkjenne tilbakevendende gjester umiddelbart.
Hva dette betyr for deg:
  • Slutt på gjetting – tilbakevendende gjester blir gjenkjent umiddelbart.
  • Ingenting blir glemt – gjestens preferanser og viktige detaljer som allergier lagres i profilen for fremtidige besøk.

2. Gjestestatus

Gjestestatus hjelper deg til umiddelbart å se viktige detaljer for enhver gjest. Med fargekodede statuser kan du lett skille mellom nye, tilbakevendende eller blokkerte gjester.

Gjestestatus er synlig i hele systemet, og vises på siden gjester, i gjesteprofiler, bookingsiden og i hurtigvisningen på kalenderen.

Slik fungerer det:

I testversjonen finnes det tre statuser for gjester. To av dem tilordnes automatisk, og en tildeler du selv.

  • Ny – tildeles automatisk til nye gjester.
  • Tilbakevendende – tildeles automatisk til gjester som har besøkt deg før.
  • Blokkert – tildeles manuelt når du blokkerer en utfordrende gjest.
Hva dette betyr for deg:
  • Umiddelbar innsikt – gjenkjenn tilbakevendende gjester eller identifiser nye gjester umiddelbart, uten å lete gjennom bookinger.
  • Bedre gjestehåndtering – gjenkjenn lojale kunder og marker utfordrende gjester før de ankommer.

3. Blokker uønskede gjester

Fra tid til annen dukker det opp utfordrende gjester som skaper uro eller ikke betaler regningene sine. Ved å blokkere en gjest kan du forhindre at vedkommende kan booke direkte hos deg via nettsiden din eller via ansatte. 

Vær oppmerksom på at blokkerte gjester fortsatt kan booke gjennom tilkoblede salgskanaler som Booking.com eller Airbnb, men Sirvoy vil varsle deg når dette skjer.

Slik fungerer det:
  • Manuell blokkering: Blokker gjester manuelt ved å redigere profilen deres.
  • Bookingmotor og nye bookinger: Blokkerte gjester kan ikke booke via din bookingmotor, og personalet ditt kan ikke manuelt opprette en booking for dem uten å oppheve blokkeringen først.
  • Varsler for bookinger fra salgskanaler: Dersom en blokkert gjest booker via en tilkoblet salgskanal, som Booking.com eller Airbnb, vil du bli varslet umiddelbart. Sirvoy viser bookinger fra blokkerte gjester på dashbordet og på alle andre steder hvor gjesten eller bookingen vises.
Hva dette betyr for deg:
  • Beskyttelse – hold utfordrende gjester som lager trøbbel eller ikke betaler langt unna.
  • Hold deg oppdatert – ta kjapt hånd om bookinger fra uønskede gjester som du fikk via salgskanaler.

Flere forbedringer for våre verktøy er på vei

Dette er bare begynnelsen. Vi er langt fra ferdig og flere funksjoner vil bi lagt til testversjonen snart. Dette er noen funksjoner vi jobber med:

  • Enklere å gjenta bookinger – snart blir det enda lettere og mer intuitivt å opprette nye bookinger for tilbakevendende gjester.
  • Egendefinerte etiketter – bruk disse sammen med etikettene for nye og tilbakevendende gjester for å identifisere VIP-gjester eller deltakere på spesielle arrangementer eller noe annet.
  • Og mer – flere spennende funksjoner er under utvikling så følg med! 

Har du lyst til å sjekke ut testversjonen?

Du kan allerede nå teste disse verktøyene i testversjonen. Alle brukere med tilgang til bookinger kan registrere hele teamet via Sirvoy-dashbordet. 

Vi setter stor pris på din tilbakemelding! Klikk på Give Beta Feedback i Sirvoy for å dele dine tanker og bidra til å forme disse verktøyene. La oss bygge noe flott sammen!o share your thoughts and help shape these tools. Let’s build something great together!