Fremover i 2021 – 5 måter å optimalisere virksomheten din på

2020 er blitt omtalt som et år så monumentalt at de måtte skrive det to ganger! Det er definitivt et år vi aldri vil glemme, men ikke av noen hyggelige grunner. Hver eneste person har en historie å fortelle, noen tragiske og noen håpefulle, og til tross for denne «nye normalen» har restriksjoner og motstand ført til nye trender og nye begynnelser som forandrer hotell- og reiselivsbransjen. Med det i tankene har du her 5 gode måter du kan maksimere bookinger og gjøre det bra i år.

Hvis du ikke lett kan finne virksomheten din på nettet, hvordan kan andre klare det da?!

1. Markedsfør og optimaliser nettsiden din

Hvis du ikke allerede er kjent med SEO, er det nok lurt å bli introdusert. SEO står for Search Engine Optimization, som enkelt forklart betyr at du kan få bedre og mere trafikk til nettsiden din gjennom bedre resultater i søkemotorene. Ditt mål bør være å ligge på toppen av søkeresultatene på Google, Yahoo eller Bing fordi det vil føre til at flere besøker nettsiden din. Denne typen trafikk kalles organisk trafikk. Hvis du ikke lett kan finne virksomheten din på nettet, hvordan kan andre klare det da?!

Og la oss ikke glemme SEM (Search Engine Marketing). Hovedforskjellen mellom SEM og SEO er at SEM vanligvis inkluderer betalte søk og PPC-annonser (pay-per-click), mens SEO er en organisk strategi. Alt klart? Ok, la oss gå videre til neste måte.

2. Hold nettsiden din enkel slik at den skinner

Tenk på nettsiden din som et speilbilde av virksomheten din; gjenspeiler du den slik du vil at den skal sees? Mange hotelleiere gir ikke dette oppmerksomhet nok og kan ha blitt slappe på et område som er avgjørende for direktebookinger. Vurder skriften og fargene nøye og husk at detaljer er prikken over i-en. For å hjelpe deg litt gir Sirvoy snart ut en gratis (ja gratis, du hørte riktig!) nettsidebygger for alle Sirvoy Pro kontoer som er enkel å bruke og som vil få frem webdesigneren i deg! Hold øynene åpne og gjør deg klar til å bygge drømmenettsiden din.

3. Markedsfør deg på nytt

Prosenten av avbrytelser på hotellbookinger ligger på svimlende 84.63%, noe som viser at minst tre av fire starter bookingprosessen, men av en eller annen grunn (et gråtende barn, postmannen eller et bedre tilbud) blir distrahert og gjør seg ikke ferdig. Men ikke la denne statistikken ta fra deg håpet om flere direktebookinger. I følge Global Search Marketing er remarketing en smart strategi som driver mer salg fra de som har besøkt nettsiden din, men som ikke fullførte en booking. Det fungerer gjennom målrettede betal-per-klikk-annonser som effektivt følger brukeren rundt på nettet når de surfer på andre nettsteder. Når en kunde besøker nettsiden din blir de merket med en spesiell cookie, slik at de etterpå ser dine annonser online. Hvorfor ikke prøve Google Ads eller dra nytte av å annonsere virksomheten din ved hjelp av sosiale medier, inkludert Facebook og Instagram. La oss se nærmere på det nå.

4. Benytt deg av sosiale medier

Enten vi liker det eller ikke, kan vi ikke se bort ifra at sosiale medier er kommet for å bli. Når en går inn for å være tilstede online kan det forbedre og øke enhver virksomhet. Etter at du har gjort nettsiden din nydelig, hvordan ser dine sosiale medier ut? Folk bruker timer på å bla gjennom innlegg og bilder, så sørg for at du skiller deg ut. Vær proaktiv og implementer en markedsføringsstrategi som fungerer for deg. Det finnes flere sosiale medier og hver kan tjene sitt formål, men det er trygt å si at Facebook og Instagram dominerer, så det er verdt å dra nytte av disse plattformene for å øke verdien av markedsføringen.

5. Velg riktig Channel manager for flere bookinger og mindre arbeid!

Rundt 50% av hotelleiere bruker ikke en Channel Manager, noe som koster dem tid og penger siden tilgjengelighet må oppdateres manuelt i de forskjellige kanalene. En Channel manager lar hoteller koble seg til hundrevis av salgskanaler på nettet samtidig, slik at hotellet kan øke synligheten nesten uten risiko for å bli overbooket. Å velge riktig Channel Manager kan være en skremmende prosess med tanke på hvor mange som er tilgjengelige på nettet. Av denne grunn kan det være verdt å ta en titt på en av våre tidligere blogger, «Hvordan velge riktig channel manager for virksomheten din» Nøye vurder hvem du velger som bookingpartnere, siden dette kan påvirke gjestenes opplevelse på en positiv eller negativ måte. Målet er å gjøre det til en inspirerende opplevelse for alle!