Møt en ekspert – Bli kjent med vår markedssjef

Dette er den andre delen av vår serie «Møt en ekspert», som er laget for å hjelpe deg å bli kjent med ansiktene bak Sirvoy. I dag prater vi med Mats Persson, direktøren for markedsføring. Mats er en av de tidlige grunnleggerne av teamet og har vært med i Sirvoy siden 2008.

Så fortell oss Mats, hvordan har Sirvoy endret seg i løpet av de siste 12 årene?

Det startet som et lite familieforetak, men har etter hvert vokst til et internasjonalt foretak. Selv om Sirvoy har vokst jevnt i løpet av det siste tiåret, føler jeg at vi fortsatt har ordentlig god stemning blant alle som jobber her. Vi jobber hardt for å skape et glederikt og sunt miljø for alle våre ansatte. Vårt mål er å sørge for at alle gleder seg til å komme på jobb hver dag. Våre Sirvoy-klienter ser ut til å føle det på samme måte, noe jeg er veldig glad for siden de også er en del av Sirvoy-familien!

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?

Selv om mange bedrifter først nylig har gjort skiftet til å kunne jobbe hjemmefra, var det ikke nødvendig med noen justeringer for oss siden vi  startet med dette allerede i 2008. Dette har vært spesielt gunstig under COVID-pandemien, siden vi allerede hadde prosedyrene, teknologien og verktøyene som trengtes for å gjøre det mulig. Så, som regel utfører jeg mesteparten av arbeidet mitt hjemmefra som alle andre i Sirvoy. Jeg starter vanligvis rundt klokken 9 på morningen (etter en kopp sterk kaffe!) og mesteparten av kommunikasjonen min er via e-post og zoom-møter.

Hva er den mest givende delen av jobben din?

Markedsføring er involvert i alle avdelingene i firmaet, så jeg er ofte i kontakt med mine kolleger for å diskutere områder der vi kan forbedre verdien og brukervennligheten til Sirvoy for våre kunder. Av natur er markedsføring fartsfylt og krever mye kreativ og ut-av-boksen-tenkning, noe jeg liker veldig godt. Jeg kan ærlig talt si at jeg elsker jobben min og at jeg finner alle deler av den givende på en eller annen måte.

Hvilke utfordringer har Sirvoy møtt opp gjennom årene, og hvordan er de blitt taklet?

Hjemmearbeid kan være en velsignelse, men det har definitivt sine ulemper. Det har vært tider da et presserende problem krever umiddelbar oppmerksomhet, og det er enkelt på et kontor å få i gang et møte i siste øyeblikk og å snakke med kolleger. Men når du er i en tidssone og kollegaene i en annen, er det ikke like enkelt!

Gjennom årene har vi prøvd og testet mange kommunikasjonsplattformer, noe som ikke har vært lett. Det tok mye tid, undersøkelser og tålmodighet å komme dit, men jeg tror endelig har klart å finne den perfekte kombinasjonen som fungerer for oss. Innsatsen var mer enn verdt det. Vi har nå tusenvis av interaksjoner på tvers av avdelinger som driver forespørsler og problemstillinger mot vellykkede konklusjoner hver dag.

Finnes det et motto eller ordtak som du lever etter?

Vi «jobber for å leve» og ikke omvendt. Det er mitt håp at Sirvoy hjelper mange innenfor gjestfrihetsbransjen med å kunne oppnå det også, ved å forenkle arbeidsbelastningen og gjøre daglige oppgaver enklere å administrere.