Gjør deg klar til å markedsføre igjen etter koronaviruset

28. mai 2020, 23:37 CEST

Vi er nå flere måneder inn i en pandemi. Situasjonen har gått fra en skummel trussel til vår nye hverdag.  Nå som ukene har blitt til måneder og folk fortsatt sitter hjemme er det mange som begynner å bli rastløse. Man kan ikke sitte stille for alltid.  Med en gang muligheten byr seg vil markedet begynne å bevege seg i riktig retning igjen. Det er umulig å forutsi nøyaktig hvordan folk vil reagere når restriksjonene letter, men folk har vært hjemme i flere måneder og det ikke urimelig å tenke at reiser vil bli prioritert hos mange. Nye rapporter viser at i land hvor restriksjoner har blitt lettet, er søk etter overnatting for våren 2021 gått tilbake til normalen.

Så hvordan kan du klargjøre hotellet ditt for tiden etter pandemien? La oss se på seks ting du kan gjøre. 

promokoder, tilbud og gode avtaler lokker gjester.

Markedsfør for lokale reisende

Det har vært noen stressende måneder, så det er ikke overraskende at reisende foretrekker steder i nærheten. Prøv og optimalisere nettsiden din for Google My Business eller slå deg sammen med attraksjoner i området for å tilby flotte pakker som gjør at du skiller deg ut.  

Forbedre nettsiden din

Dette har aldri vært en dårlig ide og det er viktigere nå enn noen gang. En stilig, ren og moderne nettside antyder at hotellet også er sånn. Gjør den interessant, informativ og enkel. Du må kanskje søke hjelp fra en profesjonell designer, så vær forberedt på å bruke litt penger om nødvendig.  Dette er en investering du aldri vil angre på og hvis det blir gjort bra, vil pengene komme tilbake i form av direkte bookinger. Bilder er en viktig del av en god nettside, noe som bringer oss til neste punkt. 

Ha gode bilder

Gode bilder er helt avgjørende. Fotografier av en perfekt seng i et vakkert rom, et glinsende basseng eller flotte omgivelser driver fantasien til besøkende og skaper forventning og muligheter. Les vår tidligere blogg om hvordan du kan ta gode hotellbilder. 

Bruk Google Ads

Med mindre du elsker teknologi fnyser du kanskje når du tenker på Google Ads. Men sannheten er at om du ønsker å nå millioner online er det et nødvendig onde.  Nettsiden din kan være fantastisk og fylt med vakre bilder, men det er meningsløst hvis ingen finner nettsiden din.  Hotellannonser inneholder bedriftens navn, hotellnavn, pris og litt info om alle de flotte tingene du tilbyr. Mens de store bedriftene har råd til en hær av genier som bruker «Adwords» som driver dem høyere opp på søkeresultatene, vil en mindre bedrift sannsynligvis trenge litt hjelp. Heldigvis har Google et veldig hyggelig Adword-team klare til å hjelpe deg. Du kan også bruke Sirvoy til å gjøre alt det ovenfor med vår kanalintegrasjon for Google Ads. Les artikkelen vår om hvordan vi kan hjelpe deg med Google Hotel Ads.

Revider dine vilkår og betingelser

Dette høres kanskje rart ut, men det har aldri vært viktigere for gjestene å føle seg trygge når de booker. Denne krisen har bevist at uansett hvor organisert og forsiktige vi er, vil det alltid være ting vi ikke har kontroll over.  Det er derfor ikke-refunderbare priser er en veldig dårlig idé. Det spiller ingen rolle hvor flott boligen din er; hvis en reisende ikke kan booke, og samtidig være sikker på at de kan få pengene tilbake, vil de sannsynligvis ikke booke i det hele tatt. Vårt råd er å fjerne ikke-refunderbare priser og andre unødvendige gebyrer som kan skremme bort besøkende. 

Sukre tilbudene

Selv om det kan være fristende å sette ned prisene når ting går sakte, sier forskning at det vanligvis ikke fører til masse nye bookinger. På den annen side lokker promokoder, tilbud og gode avtaler flere gjester. Sirvoy lar deg velge mellom fire forskjellige typer rabattkoder som vil lokke reisende til å velge deg. Finn ut mer om hvordan kan bruke rabattkoder her.

Det er spesielle tider og som vi allerede har nevnt er det umulig å si hva som vil skje framover innen reiselivsbransjen når ting begynner å gå tilbake til normalen. Men hvorfor ikke bruke stillheten til å se over noen av punktene vi har nevnt her? Og husk, hvis du må endre strategi kan du alltid gå tilbake til det du gjorde før. Sånn er det!