Fire grunner til at virtuelle kort revolusjonerer hotellbookingsbransjen

Du har trolig hørt snakk om ‘virtuelle kort’, men det virker som om det fortsatt er en del forvirring rundt hva disse kredittkortene faktisk gjør. Når de nå blir mer og mer populære i hotellbransjen, er det viktig å vite nøyaktig hvorfor noen gjester foretrekker dem og hvordan de sannsynligvis vil påvirke virksomheten din. Vi har undersøkt fire av hovedårsakene til at virtuelle kort er framtiden.

Trygghet og sikkerhet

Forskjellen mellom et virtuelt og et vanlig kredittkort er at det virtuelle bare fungerer online. Et virtuelt kort kan bare belastes i en begrenset periode og for et begrenset beløp.

Det er ikke et fysisk kort som kan bli stjålet eller mistet og det er ikke knyttet til et vanlig kredittkort, så sjansen for å bli et offer for kredittkortsvindel er ekstremt usannsynlig.

Gjesten vil foreta bookingen og betale gjennom kanalen som vanlig. Men når betalingsinnstillingene for hotellet inkluderer bruk av virtuelle kort, vil ikke kanalen sende hotellet gjestens kredittkortinformasjon. I stedet oppretter de et virtuelt kredittkort slik at gjesten kan føle seg helt trygg i forbindelse med betalingen.

Funksjonen «Sirvoy Vault» gjør det mulig å lagre de virtuelle kredittkortdetaljene på en trygg og sikker måte. Du kan lese mer om det i denne supportartikkelen. Dette er også veldig nyttig hvis du bruker Stripe som betalingsløsning siden ikke alle virtuelle kort lagres av Stripe, men det kan de med denne funksjonen i Sirvoy. Sirvoys integrasjon med Stripe kan senere brukes til å belaste det virtuelle kortet.

… hvis hotellet ditt retter seg mot forretningsreisende, er virtuelle kort et must!

Enklere for forretningsreisende

Virtuelle kort er enkelt og trygt for bedrifter, ettersom de tillater dem å forhåndsbetale rom for ansatte uten å måtte dele ut bedriftskort og den reisende trenger ikke å bekymre seg for å måtte bruke sitt eget personlige kredittkort.

Dette eliminerer behovet for fysiske plastkort og blir verdsatt av mange bedrifter for brukervennligheten. Så hvis hotellet retter seg mot forretningsreisende, er virtuelle kort et must!

Det er ikke så vanskelig

Forutsatt at du gjør det riktig. Når en booking er forhåndsbetalt via en kanal, vil de sende deg et virtuelt kort. Beløpet på dette virtuelle kortet er vanligvis prisen på rommet pluss avgifter. Det vil se ut som et vanlig kredittkort, og det vil bli lagret som et vanlig kredittkort hvis du har et hotellbookingsystem som kan håndtere det.

Et problem mange hotelleiere har støtt på er ekstra kostnader ved utsjekking. Du kan ikke legge til de ekstra kostnadene direkte på det virtuelle kortet siden beløpet er forhåndsbestemt, så transaksjonen vil bli avslått. Når en slik situasjon kommer opp, er den beste løsningen bare å belaste gjestenes eget personlige kort.

Dette er framtiden

Sikkerhet og brukervennlighet for både hotell og gjest er noe hotellbransjen jobber for, så det er bare naturlig at virtuelle kort er fremtiden.

Bookingkanaler som Booking.com, Expedia og Agoda bruker dem allerede og av den grunn kan gjestene føle seg helt trygge når de foretar en booking.

Denne interessante artikkelen av Klarna viser at statistisk sett, bruker de fleste født på 2000-tallet ikke engang kredittkort. Bare én av tre eide et plastkort. Og de som brukte et fysisk kort foretrakk forhåndsbetalte alternativer når de kjøpte online. Betyr dette at selv kredittkort snart kan bli utdatert?

Det er veldig viktig at hotellene er oppdatert når det gjelder sikkerhet rundt betalinger og virtuelle kort er det tryggeste alternativet for både hotellet og gjesten. Alt tatt i betraktning kan vi definitivt si at dette er en trend som er kommet for å bli!

Oppdatering: Virtuelle kort er fortsatt under utvikling og noen av våre partnere opplever problemer ved bruk av denne nye teknologien. For eksempel opplever Expedia for øyeblikket tekniske problemer når det gjelder innsamling av data fra virtuelle kort. Du kan finne mer informasjon i denne supportartikkelen.